Vamos a viajar!

"In a country where mañana doesn’t always mean “tomorrow,” you need to travel with a smile on your face and a skip in your step" -- goperu.about.com

 


Pizarro, Pinochet, Maradona és Rózsa-Flores nyomában 2012 októberétől karácsonyáig.

Majd báró Pablo Escobar és René Higuita nyomában 2013 végén - 2014 elején.

A harmadik kiadásban pedig Jorge Amado és Pelé nyomában 2015 végén.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2012.12.11. 20:15 darvasadam

Perito Moreno

Miután visszatértem Puerto Natalesbe a Torres del Paine parkból, tartottam egy pihenőnapot, ami akkora semmittevéssel telt, hogy magam is megijedtem. A nap nagyjából annyiban merült ki, hogy a parkban megismert három amerikaival beültünk a "helyiek éttermébe" egy kiadós bárány steakre. Nem is csalódtunk, sőt, ételmérgezést sem kaptunk, mint az ausztrál (egynapos) túratárs ugyanebben az étteremben.

Másnap már nem volt lazsa: reggel 8-tól 5 órás buszút El Calafateba, immáron Argentínába! A határállomás épületében ott díszelgett az argentínok tacepaoja:

P1070976.JPG

Argentínához közeledve egyre többet hallottam az ország politikai és pénzügyi rendszer visszásságairól, amiben nem kis része van a képen bazsalygó hölgyeménynek. A pénzügyi rendszer gondjainak egyik kézzel fogható jelét rögtön meg is tapasztaltam: képtelenség volt vasárnap készpénzhez jutni a városban. A turisták jó része körbe-körbe zarándokolt a kisvárosban, hátha talál egy automatát, amelyik hajlandó megkönyörülni készpénztelenségén. Egyik sem volt hajlandó... Így aztán én is csak a hosztelesek által nyújtott kápékölcsönnel tudtam eljutni a város fő (és gyakorlatilag egyetlen) látványosságához, a Perito Moreno gleccserhez (képek itt).

Lazsa most sem volt, reggel fél 8-kor volt az indulás és egy órányi szép tájakon való buszuzás után megérkeztünk egy kis kikötőbe, ahol opcionálisan hajóra lehetett szállni. Én éltem az opcióval és egy órát töltöttem a Lago Argentino vízén, a gleccser közvetlen közelében.

A képen a gleccser kisebb fele látható, a hajók csak ezen az oldalon közelítik meg a terepet.

P1080004.JPG

És a fal közelebbről, a hajóról:

P1080061.JPG

A hajóút előtt és elején szép napos idő volt, de aztán fokozatosan beborult és már nem is nagyon bukkant elő a nap.

A hajókázás után ismét felvett bennünket a busz és egy kis félsziget végében tett le, a gleccser óriási falával szemben.

P1080113.JPG

(Egyébként a busznak is megvolt a maga tacepaoja; minden kétséget kizáróan a sokéves tapasztalat bölcsessége...)

P1070975.JPG

A hatalmas fal folyamatosan morajlott és recsegett, pár percenként nagy robajjal kisebb-nagyobb jégdarabok szakadtak le a falról és hullottak a tóba.

P1080227.JPG

A méreteket nehéz volt felmérni, megítélni; leginkább az nyújtott támpontot, hogy az egészen aprónak tűnő aláhulló darabok is hatalmas zajjal törtek le és csobbantak a vízbe. Nagyobb darabok esetén jó pár másodpercig tartott a dübörgés, a turisták legnagyobb örömére - amit a hölgyek gyakran még sikongatásokkal is jutalmaztak... Utólag utánaolvasva, a gleccser falának hossza 5 km és átlagos magassága 74 méter!

A gleccser egyébként Machu Picchut juttatta eszembe, ami elsőre furcsának hangozhat, de a hasonlóság annyiban merül csak ki, hogy mind a Machu Picchuról, mind a Perito Morenoról rengeteg képet láttam már az utam előtt, mégis, amikor a helyszínen álltam, egyszerűen nem tudtam levenni róla a szemem, annyira lenyűgöző látvány volt.

Estére "asado"-t hírdettek meg a hosztelben, ami nagyjából "nagy húszabálásnak" fordítható. Volt kolbász, hurka, csirke, bárány, marha. A helyi ÁNTSZ kedvéért, mutatóba némi saláta is volt azért - és a vendégek kedvéért persze sok sör és bor.

P1080282.JPG

A nagy muri után nem sok alvás fért bele, ugyanis reggel 8-kor már indult is a buszom a 3 órára lévő El Chaltenbe, ahol e sorokat is pötyögöm. Itt lesz majd' egy hetem mielőtt visszatérek El Calafateba, ahonnan a gépem indul utolsó dél-amerikai állomásomhoz, Buenos Airesbe.

El Chalten "Patagónia kiránduló fővárosának" mondja magát. Fővárosnak ugyan elég picike a maga két fő utcájával és 500 állandó lakosával, mindenesetre tény, hogy Patagónia híres hegyei közül pár (pl. Cerro Fitz Roy és Cerro Torre) közvetlenül a városból elérhető, buszozás nélkül. Itt van Argentína legnagyobb gleccsere is, a Viedma, amelyikkel még vannak terveim a hét folyamán...

komment

Címkék: gleccser Argentína Perito Moreno El Calafate El Chalten


A bejegyzés trackback címe:

https://mananablog.blog.hu/api/trackback/id/tr74960438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása