Vamos a viajar!

"In a country where mañana doesn’t always mean “tomorrow,” you need to travel with a smile on your face and a skip in your step" -- goperu.about.com

 


Pizarro, Pinochet, Maradona és Rózsa-Flores nyomában 2012 októberétől karácsonyáig.

Majd báró Pablo Escobar és René Higuita nyomában 2013 végén - 2014 elején.

A harmadik kiadásban pedig Jorge Amado és Pelé nyomában 2015 végén.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2012.10.23. 04:59 darvasadam

Cuzco II. - városi körtúra

A szakszerű seggbeszuri megtette jótékony hatását, és tegnapra már teljesen használhatóvá vált a lábam. A sétám természetesen a Plaza de Armas-on kezdtem, ami minden városban a főteret jelenti. A hostel nagyon jó helyen van, kb. 5 perc alatt a főtérre lehet érni. Épp valami nagy hacacáré volt, kint volt a főpolgármester meg még pár nagyfejes és a fél város felvonult előttük nagy zenebona közepette. MIndenki szépen a saját zászlaja alatt: iskolák, egyetemek, orvosok, cserkészek, jogász szakszervezet, nővérek, rendőrök, stb-stb. és legvégül a katonaság sivatagi osztaga. 

P1010932.JPG

A jobboldali zászló ne zavarjon meg senkit sem: mint megtudtam, az a 4 fő inkatörzs közös zászlaja. Én is kaptam kis kokárdát egy kislánytól, aki olyan ügyesen fűzte fel a trikómra, hogy mire ellenkezni tudtam volna, már fent is volt. 1 solért.

Miután minden élő városi lakos felvonult, szétszéledt a tömeg és a város egyéb terein folytatódott a muri.

A főtéren a perui brazil hét műsora kezdődött, természetesen kapoéra bemutatóval. A kislány még lehet, hogy sosem látott ilyet.

P1010966.JPG

Én útikönyvem javaslatát követve sétáltam egyet. Az út átvezetett a piacon, ami nagyon tiszta (azokhoz képest, amit eddig láttam) és rendezett. Rengeteg "etető" is volt, ami azt jelentette, hogy egy vagy két ember működtette a "konyhát" (3-4 fazék plusz egy mobil gáztűzhely), miközben az arra járókat próbálták leülésre bírni szóval és mozdulatokkal. Engem végül egy igazi konyhásnéni méretű és korú kedves hölgy fogott meg, gondoltam a fizimiska kötelez a mínőséget illetően. Nem is csalódtam, 3 sol-ért megebédeltem nála.

P1010952.JPG

Ebéd után folytattam a könyv által vázolt utat. Az estét az egyik nagy téren töltöttem, ahol ment a szokásos műsor: körben ülő közönség előtti mindenféle egyszerű, szórakoztató műsor, irtó olcsó utcai étkeztetés (2 solért főtt rizs+krumpli+tojás; 3-ért már csirkehús vagy hal is járt) és az elmaradhatatlan, 10 centimo alapú szerencsejátékok.

Utcai étkeztetés 2 solért:

P1020016.JPG

Utcai szórakoztatás (itt éppen önként jelentkező kisgyerekek táncoltak a porondmester által felkevert modern zenére):

P1020011.JPG

Szerencsejáték 1: pénzérmét kell úgy az asztalra dobni, hogy teljes terjedelmével az egyik üveglapkán landoljon. A nyeremény (nem túl gyakori), az üveglapra írt összeg, általában 20-30 centimos, maximum 1 sol.

P1020020.JPG

Szerencsejáték 2: karikával kell dobni valamelyik nyereménytárgya, ami a bátor jelentkező markát kizárólag akkor üti, ha a korong pontosan körbeveszi azt.

P1020019.JPG

Összességében egyelőre nagyon pozitív az itteni tapasztalat, Cuzco eddig az első város, ami igazán érdekesnek és élhetőnek tűnik. A házak be vannak fejezve (más városokban ez nem volt jellemző, mindenfele felfelé meredő acélgerendák éktelenkedtek), szép cseréptetősek és úgy általában viszonylag nyugi és tisztaság van.

P1020138.JPG

P1020129.JPG

Egyetlen probléma a hideg, ami már napközben is jelentkezik, ha nem süt a nap; esténként pedig mindig rendesen lehűl az idő. Persze 3400 méteren mit várjon az ember?

P1020035.JPG

komment

Címkék: Peru Cuzco


A bejegyzés trackback címe:

https://mananablog.blog.hu/api/trackback/id/tr84863711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása