Vamos a viajar!

"In a country where mañana doesn’t always mean “tomorrow,” you need to travel with a smile on your face and a skip in your step" -- goperu.about.com

 


Pizarro, Pinochet, Maradona és Rózsa-Flores nyomában 2012 októberétől karácsonyáig.

Majd báró Pablo Escobar és René Higuita nyomában 2013 végén - 2014 elején.

A harmadik kiadásban pedig Jorge Amado és Pelé nyomában 2015 végén.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2012.10.13. 22:35 darvasadam

Malária és a szúnyogok

Magyarországon, ha elmegy az ember az Oltóközpontba, akkor nyomatékosan felhívják az ember figyelmét az amazón vidék malária és dengue-láz veszélyére és rögtön felírnak maláriagyógyszert illetve ajánlanak magas DEET tartalmú rovarriasztót.

Ennek megfelelően eléggé tartottam az egésztől és időben (előre) elkezdtem szedni a gyógyszert és már az iquitosi reptér kijáratánál kézhez vettem a rovarrisztót, hogy amint kilépek a szabadba, be tudjam fújni magam. Az első pár szúnyogcsípésnél pedig már-már a malária tüneteit véltem felfedezni magamon...

Erre mit tapasztalok itt? Egy dolog, hogy a helyiek nem gyógyszereznek és nem fújkodják magukat, de még a dzsungeltúrán is kerek bociszemekkel néztek rám a nyugati túristák, amikor kérdeztem tőlük, hogy milyen gyógyszert szednek. Ugyanis semmijet. Sőt, nem is fújják magukat, mert hogy úgysem ér sokat és a szúnyogok a ruhán át is csípnek. Többen hónapok óta járják a dzsungelvidéket pl. Panamában és Venezuelában, de a csípések kellemetlenségén kívül kutyabajuk.

Úgyhogy mostanra már én is teljesen megnyugodtam a témát illetően (persze azért betartom az otthon tanácsoltakat és például továbbra is szedem a gyógyszert). Ami pedig a csípéseket illeti, valóban képtelenség kivédeni őket. A 4 napos túráról én is legalább 70-80 csípéssel tértem vissza. Hiába kirándultam néha a 35 fokban két trikóban (hátha azon nem csípnek át), de az izzadtságtól úgyis az ember hátára tapad a cucc, úgyhogy mit sem ér. Fújni pedig nem érdemes ruha alatt, mert a DEET tartalmú anyag szétszedi a ruhát.

Persze ha mégis elkapna a malária, akkor majd átértékelem az itt írtakat és törlöm a bejegyzést.

komment

Címkék: dzsungel Peru Amazonas


A bejegyzés trackback címe:

https://mananablog.blog.hu/api/trackback/id/tr504846955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása